Χωρίς σκηνή
Σπαντιδάκη Λίλλυ
Η ζωή της την εποχή του οικονομικού κραχ του 1929.
Η πτώση της. Η τρομερή αποκάλυψη.
Η Ζιλιέτ Ρου είναι πρίμα μπαλαρίνα στην Όπερα του
Παρισιού. Ο χορός είναι η ζωή της. Ξεκίνησε από πολύ χαμηλά και έφτασε
στην κορυφή με μεγάλες θυσίες και γνήσιο ταλέντο. Έχει θαυμαστές σε όλο
τον κόσμο, η ίδια όμως είναι πάντα μοναχική και απόμακρη.
Με τη Ζιλιέτ είναι τρελά ερωτευμένος ο κόμης ντε
Μπερτράν, ο οποίος προσπαθεί να την κατακτήσει, αλλά ανώφελα γιατί
εκείνη τον περιφρονεί.
Κάποια στιγμή, σε ένα ταξίδι της στην Αμερική, γνωρίζει τη Βανέσα Λι και γοητεύεται.
Γίνονται φίλες. Τότε ο κόμης, για να πληγώσει τη
Ζιλιέτ, παντρεύεται τη Βανέσα και διαδίδει φήμες που καταστρέφουν την
καριέρα της. Η Ζιλιέτ καταρρέει. Πίνει και ξενυχτάει. Κάποια στιγμή όμως
συνέρχεται. Αποφασίζει να χορέψει για τελευταία φορά στην αγαπημένη της
Όπερα του Παρισιού.
Ανεβαίνει κρυφά στη σκηνή.
Ο κόσμος δεν ξέρει ότι είναι αυτή.
Τη θεωρεί τελειωμένη μετά τον εξευτελισμό της.
Χορεύει για τελευταία φορά και αποκαλύπτεται.
Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ:
Στο
πρώτο συγγραφικό εγχείρημα της κυρίας Λίλυ Σπαντιδάκη παρακολουθούμε τη ζωή
αλλά και την καριέρα της Ζιλιέτ Ρου . Μιας μπαλαρίνας προσηλωμένη στο χορό και
τις παραστάσεις που δίνει για το θίασο που συμμετέχει .
Τη
βλέπουμε παιδί στο Παρίσι , όπου μετά από μια οντισιόν ξεκινά την ανοδική
πορεία της στην Νέα Υόρκη του Κράχ και πίσω στην όπερα του Παρισιού που λάτρεψε
και τη λάτρεψε . Το ταλέντο της αδιαμφισβήτητο , ο χαρακτήρας της και η
προσωπικότητά της προκαλούν μόνο την αντιπάθεια και το μίσος.
Απόμακρη
και μοναχική αλλά και με τη μοναδική ικανότητα να ξυπνάει το πάθος σε άντρες
και γυναίκες . Θα αγαπηθεί και θα μισηθεί στον υπέρτατο βαθμό . Θα αποθεωθεί ως
η απόλυτη μπαλαρίνα . Θα αγγίξει τη κορυφή όσο χρειάζεται για να νοσταλγήσει
μέχρι και τον ίδιο της τον εαυτό . Όταν αυτός βρεθεί στη σκιά της .
Έχοντας
θυσιάσει τα πάντα για τη δόξα αυτό που θα
αποκομίσει είναι η απομόνωση και η
μοναξιά . Και μετά θα ακολουθήσει η πτώση . Θα δει την καριέρα της να διαλύεται
. Και τότε είναι που θα αποφασίσει να αποκαλύψει το μεγάλο μυστικό που τη
συντρόφευε σε όλη της τη ζωή .
Δυσκολεύτηκα
πραγματικά με αυτό το βιβλίο . Όχι τόσο με την ανάγνωσή του , γιατί η γραφή της
κ.Σπαντιδάκη ξεπερνάει τις προσδοκίες που έχει κάποιος για το ξεκίνημα ενός συγγραφέα
, αλλά με την ταύτιση μου με τους χαρακτήρες του.
Το
διάβαζα λίγο αποστασιοποιημένα , χωρίς να
το νιώθω απόλυτα , χωρίς να συμπάσχω με τους πρωταγωνιστές σε μεγάλο βαθμό ,
χωρίς να μπορώ να αισθανθώ , πάντα , κατανόηση για αυτούς .
Τα σημεία
που πραγματικά με άγγιξαν , που
κατανόησα την ηρωίδα μας ήταν μέσα από τις αναδρομές στο παρελθόν της . Ακόμα οι
αφηγήσεις τρίτων προσώπων αν και ένιωσα να με αποξενώνουν στην αρχή από εκείνη
, μου έδωσαν τόσα πολλά για το χαρακτήρα της .
Θα
πρέπει να αναφέρω πως ακόμα και να εμένα δεν κατάφερε να με κερδίσει στο
μέγιστο βαθμό , είμαι σίγουρη πως πολλούς αναγνώστες θα καταφέρει να τους ταξιδέψει
και να σους συγκινήσει .
Αν
μη τι άλλο είναι ένα βιβλίο που αξίζει να του δοθεί μια ευκαιρία .
«Ήταν µόλις δώδεκα, δεν τα είχε κλείσει ακόµα. Δεν
µπορούσε να το ξέρει, αλλά ήταν ίσως η δεύτερη φορά που η επιτροπή
χειροκροτούσε σε οντισιόν. Κάποιοι µάλιστα είχαν σηκωθεί όρθιοι για να
τονίσουν τον ενθουσιασμό τους. Κι εκείνη νόµιζε ότι έτσι συνηθιζόταν:
χορεύεις, χειροκροτείσαι. Της πήρε µερικά χρόνια για να συνειδητοποιήσει
ότι δε χειροκροτούνται όλοι και πάντα».
0 σχόλια:
Post a Comment